Bibliotecile și criza pandemiei COVID-19: soluții accesibile și eficiente

Softlink este sponsor principal al Conferinței Naționale ANBPR, Sibiu, 23-25 mai 2019

Softlink implementează GDPR - normele europene de protecția datelor cu caracter personal

Softlink este sponsor principal la Conferința ABR 2017

Softlink CE este reprezentant exclusiv Bibliotheca, începând cu 1 ianuarie 2017

Softlink participă la ABR 2016

Asistența tehnică pentru Alice se întrerupe

Numărul bibliotecilor utilizatoare de sisteme RFID Softlink - în continuă creștere

Noi facilități disponibile în sistemele de biblioteca Liberty și Oliver: Concordance vs. SQL

 

Bibliotecile și criza pandemiei COVID-19: soluții accesibile și eficiente

Bibliotecile i criza pandemiei COVID 19

Cine ar fi crezut la începutul lui 2020, că în decurs de 2-3 luni, întrega societate va fi complet bulversată, în toate aspectele ei. Interacțiunea socială, economia, educația, sănătatea se desfășoară astăzi după șabloane de neimaginat până acum.

Deși nimeni nu poate prezice cu acuratețe ce va urma, majoritatea experților sunt de acord că distanțarea socială, munca și învățământul la distanță vor persista o bună bucată de vreme, chiar și după ce pandemia va fi declarată stinsă.

Dar, orice criză este totodată și o oportunitate, iar cei care se adaptează rapid noilor condiții se dezvoltă și prosperă. Tehnologiile moderne, existente pe piață de ceva vreme, dar utilizate până acum oarecum complementar, capătă dintr-o dată ponderea principală în susținerea activității și continuitatea prezentei organizațiilor în societate.

Consecvenți misiunii noastre de modernizare a bibliotecilor din România, venim în întâmpinarea acestora cu un set de soluții accesibile și eficiente, care răspund provocărilor actuale.

cloudLibrary – platforma de achiziție și împrumut a cărților electronice (e-books și audio-books)

Prin intermediul platformei, bibliotecile pot achiziționa cărți electronice pentru a le oferi membrilor bibliotecii spre a fi împrumutate, cu protejarea strictă a drepturilor de autor.

Împrumutul, restituirea și rezervarea materialelor se fac direct din site-ul bibliotecii de către cititorii autorizați, fără să fie necesară prezența lor fizică la bibliotecă. De asemenea, administrarea colecției nu necesită prezența personalului într-o anumită locație.

Accesul la platforma cloudLibrary poate fi obținut și în regim de consorțiu de biblioteci, cu punerea în comun a resurselor și reducerea efortului financiar pentru fiecare biblioteca participantă.

Liberty5 – sistemul de management informatizat al bibliotecii, permite accesarea la distanță a informațiilor relevante în procesul de învățământ sau informare-documentare, printr-o serie de facilități specifice sistemelor web-based performante.

O mare parte a activităților pot fi administrate de către bibliotecari la distanță, fără a fi necesară prezența lor fizică în bibliotecă. Astfel, documentele electronice pot fi catalogate și indexate full-text, pentru a fi accesate la distanță de către utilizatori, în funcție de drepturile alocate; accesarea acestor resurse este contorizată în statistici.

Comunicarea cu cititorii se realizează în mod eficient prin intermediul sistemului: interfața se personalizează rapid pentru transmiterea informațiilor de interes general, iar emailurile si notificarile se pot trimite automat.

LIVA / Nebula / Depulvera / Sanitizer – echipamente de mare productivitate pentru curățarea și dezinfecția cărtilor

  • Eliminarea prafului folosind tehnologii de aspirare și filtrare performante și sigure
  • Dezinfectarea (eliminarea bacteriilor, mucegaiurilor și virusurilor prin acțiunea biocidă a compusului QAC)
  • Expunerea materialelor la radiații UV

Zeutschel – soluții de mare productivitate pentru scanarea și digitizarea materialelor tipărite

Scanarea se realizează cu rezoluție maximă, practic instantaneu, iar rezultatul poate fi salvat local, trimis pe email, încărcat în cloud sau stocat în aplicația Follow-me.

 

Softlink este sponsor principal al Conferinței Naționale ANBPR, Sibiu, 23-25 mai 2019

cloudLibrary 

Softlink Central Europe este sponsor principal al Conferinței Naționale ANBPR, eveniment ce se va desfășura în perioada 23-25 mai 2019 și va fi găzduit de Biblioteca Județeană „ASTRA” Sibiu. Tema evenimentului este “Bibliotecile publice – teritorii ale cunoașterii și memoriei colective”.

În cadrul evenimentului se organizeaza concursul interactiv cu premii cloudLibrary – platforma de achiziție și împrumut a cărților în format electronic (eBooks și eAudiobooks).

 

Softlink implementează GDPR - normele europene de protecție a datelor cu caracter personal

Începând cu 25 mai 2018 intră în vigoare noile reglementări referitoare la protecția datelor cu caracter personal (GDPR), aplicabile tuturor instituțiilor publice și societăților comerciale care colectează datele cu caracter personal ale cetățenilor din Uniunea Europeană.

În mod evident, bibliotecile din România intră sub incidența acestor reglementări, iar măsurile și procedurile ce se impun a fi implementate presupun pe de o parte o bună cunoaștere a acestui regulament, iar pe de altă parte existenta unor facilități ale sistemelor informatice care sa fie in deplină concordanță (GDPR-compliant) cu aceste reglementări .

Softlink Central Europe, în calitate de furnizor de sisteme de informatizare pentru biblioteci, vă informează pe această cale că sistemul de informatizare a bibliotecilor Softlink Liberty5 – versiunea 8.027 – furnizată tuturor clienților ce dețin un contract de asistență tehnică valabil – respectă în totalitate normele GDPR (GDPR-compliant).

Utilizatorii sistemelor Alice și Liberty3, precum și utilizatorii de Liberty5 sunt rugați să facă demersurile necesare pentru upgrade.

De asemenea, precizăm că ultimele vesiuni ale componentele software ale echipamentelor RFID Bibliotheca, furnizate de Softlink Central Europe clienților ce dețin un contract de asistență tehnică valabil, respectă de asemenea normele GDPR (GDPR-compliant) .

Mai multe detalii tehnice referitoare la respectarea normelor GDPR de către sistemul Softlink Liberty5 găsiți aici.

 

Softlink este sponsor principal la Conferința ABR 2017, Brașov

Conferinta ABR 2017

Softlink Central Europe este prezent și în 2017 în calitate de sponsor principal al Conferinței Naționale a Asociației Bibliotecarilor din România. Evenimentul se va desfașura în Brașov în perioada 6 – 8 septembrie și va reuni peste 300 de bibliotecari și specialiști în domeniul științei informării și documentării, într-o întâlnire profesională dedicată tuturor tipurilor de biblioteci.

Ediţia 2017, desfășurată sub titlul “Biblioteci. Societate. Multiculturalitate”, îşi propune să aducă în faţa comunităţii profesionale keynote speakeri din Estonia, Islanda, Norvegia şi Republica Moldova

Înscrierea participanților și gestionarea activităților din cadrul evenimentului sunt realizate pe baza cardului individual de membru, prin intermediul sistemului informatizat de management al conferinței, furnizat de Softlink. De asemenea, tot firma Softlink sponsorizează site-ul evenimentului, site-ul Asociatiei Bibliotecarilor din Romania, site-ul Revistei Române de Biblioteconomie și Știința Informării.

 

 

Softlink CE este reprezentant exclusiv Bibliotheca, începând cu 1 ianuarie 2017

Softlink Central Europe - reprezentant Bibliotheca pentru Romania

Ca urmare a achiziției Diviziei 3M Library Systems de către Bibliotheca în iunie 2016, Softlink Central Europe a fost desemnat ca reprezentant exclusiv Bibliotheca pentru Romania, Bulgaria și Republica Moldova, începând cu 1 ianuarie 2017.

Sistemele 3M Library Systems distribuite până în prezent continuă să beneficieze de asistență tehnică, ele facând parte din portofoliul extins de produse RFID destinate bibliotecilor, distribuite sub brand-ul comun Bibliotheca + 3M, the best of both worlds.

Pentru detalii referitoare la noua gamă extinsă de produse, vă rugăm sa ne contactați.

 

 

Softlink participă la ABR 2016

Softlink participa la Conferinta ABR 2016

Softlink Central Europe a fost prezent in calitate de sponsor principal la Conferința Națională a Asociației Bibliotecarilor din România (ABR). Evenimentul s-a desfasurat la Timisoara in perioada 7 – 9 septembrie 2016 si a reunit peste 300 de bibliotecari si specialiști în domeniul științei informării și documentării, într-o întâlnire profesională dedicată tuturor tipurilor de biblioteci.

Cu aceasta ocazie, echipa Softlink a implementat sistemul de management informatizat al activitatilor ABR, sistem ce faciliteaza evidenta membrilor si eficientizeaza inscrierea si participarea acestora la diversele activitati ale Asociatiei, pe baza cardului individual.

De asemenea, Softlink a oferit premiul de excelenta pentru bibliotecile scolare, iar departamentul de marketing a sustinut prezentarea cu titlul “Dupa 20 de ani. Impreuna pentru dezvoltarea bibliotecilor”, prezentare ce a facut o trecere in revista a activitatii companiei in cele doua decenii de activitate in Romania.

 

 

Asistenta tehnică pentru Alice se întrerupe

Asistenta tehnica pentru Alice se intrerupe

Contractele de asistență tehnică pentru sistemul de bibliotecă Alice nu vor mai fi prelungite începând cu 1 ianuarie 2017. Asistența tehnică pentru sistemele Alice încă existente se va acorda doar pe bază de solicitare de intervenție.

Sistemul Alice nu mai este dezvoltat pentru a ține pasul cu evoluția sistemelor de operare, și nu mai beneficiază de suport tehnic din partea firmei producatoare Softlink International. Prin urmare, este posibilă apariția de disfuncționalități sau vulnerabilități de securitate ale sistemului.

Pentru a preveni orice problemă în exploatarea sistemului de către bibliotecile utilizatoare, Softlink a creat o procedură eficientă de migrare la sistemul Liberty5 ce include preluarea datelor cu acuratețe de 100%, instalarea și configurarea sistemului, instruirea personalului, suportul tehnic, precum și facilități de ordin financiar.

 

Numărul bibliotecilor utilizatoare de sisteme RFID Softlink - în continuă creștere

Sisteme RFID Softlink

Usurinta accesului la informatie, rapiditatea cu care materialele sunt imprumutate si restituite, securitatea colectiilor, eficienta si disponibilitatea bibliotecarilor sunt cateva din ingredientele principale ale unui serviciu de biblioteca modern.

Sistemele RFID integrate cu sistemul de gestiune informatizata al bibliotecii constituie fundamentul pe care se poate construi un astfel de serviciu.

Devenite tot mai populare si in Romania, sistemele RFID sunt implementate in prezent (sept. 2016)in 26 de biblioteci, 23 dintre acestea utilizand sisteme Softlink (iar restul de 3 beneficiaza de asistenta tehnica si mentenanta din partea Softlink).

Beneficiile ce rezultă în urma implementării unor astfel de sisteme sunt cresterea substanțială a productivității și eficienței operațiunilor și activităților specifice ale bibliotecii (împrumut, restituire, inventar, etc.), precum și a securitătii colecției.

Sistemele RFID 3M implementate de Softlink Central Europe au trei caracteristici definitorii care le fac sa fie practic fără concurență: înalta calitate a echipamentelor, prețul accesibil chiar și bibliotecilor cu bugete limitate, precum și expertiza specialistilor nostri în integrarea echipamentelor RFID cu sistemele de informatizare a bibliotecii, de gestiune a membrilor si de tipărire a legitimațiilor.

 

Noi facilități disponibile în sistemele de biblioteca Liberty și Oliver: Concordance vs. SQL

Liberty5 - SQL

Pe lângă standardele consacrate în domeniul sistemelor de informatizare a bibliotecilor, ce permit integrarea și interoperabilitatea cu alte sisteme (SIP2 – pentru integrarea cu sistemele RFID, Z39.50 – pentru transferul înregistrărilor bibliografice din alte sisteme și catalogarea rapidă, etc.), noile versiuni ale sistemelor Liberty și Oliver pot fi de acum instalate în versiunile Concordance sau SQL. Această nouă facilitate crește considerabil flexibilitatea sistemului, permițând utilizatorului să aleagă varianta optimă în funcție de propriile priorități (personalizarea interfeței, integrarea cu alte sisteme – de ex. sisteme e-learning, etc).

Alte caracteristici care au impus sistemele Liberty si Oliver ca lideri incontestabili pe piața sistemelor de informatizare a bibliotecilor, sunt:

  • Tehnologie de ultimă oră, robustă și în același timp flexibilă
  • Arhitectura web-based ce permite utilizarea și accesarea sistemelor la distanță, de la orice computer cu acces internet (chiar și în condițiile unei conexiuni slabe); numărul de utilizatori ce utilizează simultan sistemul nu influențează performanțele acestuia).
  • Puternic motor de cautare full-text.
  • Interfața simplă și intuitivă; nu necesita un training complex al personalului, sistemele putând fi utilizate dupa un instructaj minimal.