Inovativ, elegant, flexibil si usor de folosit, dar avand in acelasi timp facilitati complexe pentru managementul informatiei, Oliver este un instrument esential pentru facilitarea accesului la informatie si asistarea procesului de invatare si cercetare.
Oliver este sistemul ideal pentru bibliotecile scolare si centrele de informare si documentare. In functie de situatia specifica, Oliver poate fi utilizat local, in retea sau pe Internet, prin intermediul unui browser.
Pe langa operatiunile curente de biblioteca (catalogarea colectiei, imprumuturile, restituirile, rezervarile, inventarul, etc), prin intermediul sistemului Oliver se poate realiza pagina de web a bibliotecii, cu un design de o inalta calitate, fara a necesita din partea utilizatorului cunostinte de grafica web.
Alte cateva caracteristici care fac din Oliver un lider incontestabil al sistemelor de management al bibliotecilor scolare sunt:
- Motor de cautare full text
- Catalogul bibliotecii (OPAC) include functii intuitive pentru facilitarea cautarii, chiar si pentru utilizatori neexperimentati
- Exista posibilitatea vizualizarii in catalogul bibliotecii a copertilor sau ilustratiilor, precum si a adaugarii de recenzii sau recomandari ale membrilor bibliotecii.
- Confera utilizatorilor posibilitatea de a-si administra rezervarile, prelungirile, profilurile de interes, de la scoala sau de acasa (pe Internet) in limitele premise de regulile bibliotecii
- Facilitati de gestiune a documentelor electronice – pe langa materialele tiparite sau alte resurse fizice (CD-uri, DVD-uri, casete video sau audio, kit-uri, etc) se pot cataloga documente electronice (fisiere, site-uri web, etc) in care sistemul poate realiza cautarea full text si care pot fi accesate de utilizator de la distanta, prin intermediul catalogului pe web al bibliotecii
- Include un sistem eficient de notificare a utilizatorilor si alertare a bibliotecarilor in legatura cu materialele intarziate, rezervarile disponibile, etc.
- Diseminare selectiva a informatiei – utilizatorii isi pot crea si administra profiluri individuale de interes, pe baza carora sistemul le trimite automat notificari referitoare la resursele existente si noile achizitii ce corespund profilului individual
- Implementare rapida – sistemul poate fi instalat si configurat in 10 minute si necesita un training minimal al personalului, devenind operational imediat
Sistemul include urmatoarele facilitati: evidenta, catalogare, seriale, inventar, gestionare membri, circulatie, achizitii, imprumut inter-bibliotecar, diseminare selectiva a informatiei, catalog on-line, administrare sistem, rapoarte si statistici, pagina web a bibliotecii.